Shanti farm

27 oktober 2019 - Tha Kradan, Thailand

Hee hoi!

Na een paar dagen internetloos te zijn geweest, konden we nu toch wifi krijgen.. Ik vond het eerlijk gezegd wel fijn! Ik mis al jullie leuke Instagramdingetjes, maar Netflix, Gotham (wat ik aan het kijken was) en de nieuwsberichten over Marco Borsato en zijn affaire mis ik gek genoeg niet...

Vandaag is het zondag en we zijn vanaf vrijdag aangekomen bij Shanti farm. Daarvoor waren we een paar nachten in Kanchanaburi. We zijn daar naar een museum geweest over de bouw van de Death Railway, we zijn naar de Bridge over the river Kwai geweest en dat alles op de fiets in de brandende zon. Fijn om te fietsen en op die manier weer meer te kunnen zien.

Het guesthouse waar we zaten was lekker low budget.. Helaas inclusief kakkerlak... In Kanchanaburi zelf was het een behoorlijke uitdaging om vegetarisch te kunnen eten.. Maar uiteindelijk, door even door te zoeken en door te vragen, lukt dat natuurlijk altijd :)

Na een paar dagen gingen we dus verder naar het oosten richting de Erawan watervallen. De meeste toeristen gaan daar naartoe in 1 dagtour vanaf Kanchanaburi, maar wij wilden liever daar in de buurt een aantal dagen slapen. Met dat idee vonden we dus Shanti farm, gewoon via booking. Het leek ons zo tof dat we er 4 nachten hebben geboekt. Op dit moment zitten we op dag 3.

Het was ongeveer 1,5 a 2 uur in een bus (met overal ventilators) van Kanchanaburi naar de Erawan Market en vanaf daar heeft een local ons naar de plek van bestemming gebracht. Het is hier heel fijn, in the middle of nowhere, met allemaal geluiden van krekels, kippen en andere vogels, insecten, muggen (helaas) en zoveel wat we niet kunnen plaatsen!

Het terrein bestaat uit ongeveer 5 bungalows (maar wij zijn op het moment de enige toeristen), een grote tuin met mooie struiken, boompjes, een mierenhoop, stenen en modder, en aan de overkant van de weg is het café van mr. Hey. Hele lieve, Thaise mensen, die ons dus 3 keer per dag heerlijk Thais eten (ook vegetarisch!) voorschotelen! Gelukkig maar, want in de buurt is verder geen andere plek om eten te halen :)

Het bungalowtje is ook echt back to basic. We hebben een tweepersoonsbed met een musquitonet, daaromheen een beetje ruimte om te lopen, een kleine badkamer met Thaise douche (ton met water en een bakje zodat je 't water over je heen kunt gieten) en een normale wc (die niet doortrekt - ook bakje water om mee door te spoelen). Even slikken, zou je denken... Maar eigenlijk was ik super blij toen ik dit zag... Ja... Dit is wat ik wil! Even niks anders dan rust en het geluid van de natuur om me heen! Eindelijk tijd voor een boek (het Hart van Kristal, ben inmiddels al op de helft)! Ja, alles is vochtig, want zo is dat hier... Ja, overal zijn muggen, wat voor mij wel echt mega irritant is na 2,5 dag... Ja, onweer in zo'n klein hutje is best wel eng... Maar wauw, dit is ook zo gaaf!!

Thom is op het moment aan het wandelen... Op een voor mij te hoog tempo, in de zon... Dus ik zit te chillen onder het musquitonet... En ik ga zo m'n boek er weer lekker bij pakken..

We genieten allebei heel erg van het hier-zijn! Morgen gaan we de watervallen bezoeken en een cave, en daarna weer richting Bangkok om een trein te pakken naar Chiang Mai... We hebben nog zoveel moois voor de boeg! :)

Doeii!

Liefs, Liselotte

1. Annet en Piet:
    27 oktober 2019
    Wat schitterend, een erg mooi verhaal. Maak maar veel foto’s. Wat tof dat jullie zo genieten. De moeite waard om dit mee te maken zo te horen. Tot het volgende verhaal lieve mensen.
  2. Nicoline Kooij:
    27 oktober 2019
    Wauw wat zijn jullie op een mooie en fijne plek. :) geniet er maar lekker van