Ayutthaya en Kanchanaburi

22 oktober 2019 - Kanchanaburi, Thailand

Hee hoi!

Gisteren zijn Thom en ik naar Ayutthaya gegaan, de oude hoofdstad van Thailand. Dit was ongeveer 2 uur met een minivan. Toen pas besefte ik me hoe mega groot Bangkok eigenlijk is. De stad strekt zich echt ver uit. Het was in eerst instantie al zo'n 40 minuten met een Grab (Thaise uber) naar de minivan ^^ We hebben tot nu toe elke keer nog in de file gestaan.

Omdat ik (5 jaar geleden?) in Sri Lanka geweest ben, komt veel van Ayutthaya me ook bekend voor. Oude overblijfselen van het koninkrijk, lang lang geleden... Gaaf om te zien en ongelovelijk dat dat er allemaal nog staat. We zagen ook 'het hoofd van Buddha in de boom', wat een bekend plaatje is... Uiteraard ook maar een foto van gemaakt ^^ Het is gelukt een foto te maken zonder toeristen erop! Reality VS Instagram...

Buiten de tempels liepen enkele olifanten met toeristen op hun rug over straat. Wat zijn olifanten toch prachtig en wat belachelijk dat mensen dit nog steeds doen.

De tuktuk chauffeur heeft lekker aan ons verdiend... Weer wat geleerd: vraag nooit aan de tuktuk driver of hij een eettentje kent... Voor je het weet zit je ergens waar je voor veel te veel geld rijst met gewokte groenten krijgt... Een fijne commissie voor de tuktuk driver dus...

Zo leren we elke keer weer wat, en ach.. Dit hoort gewoon ook bij Azië :) We besloten gewoon te blijven eten en niets 'for free' aan te nemen... Daarna weer terug naar Bangkok^^

Terwijl ik dit schrijf, zijn we net aangekomen in Kanchanaburi, in een goedkoop guesthouse. Allemaal prima, en lekker moe van 3 uur in een busje ^^ Ik ben benieuwd wat dit stadje zal brengen! We zitten hier dichter bij de natuur en ik hoop dus mooie wandelingen te maken. Tot nu toe gaat 't trouwens oké met m'n voeten. Wel nogsteeds iets om rekening mee te houden en op te letten, dus vandaag is een 'voeten-rustdag'.

Morgen zien we wel verder ^^

Liefs Liselotte

1. Annet en Piet:
    22 oktober 2019
    Mooie foto's. Zoveel oudheden. Dat dat nog overeind is gebleven. En wat zal dat bouwen enorm veel werk geweest zijn. Ik vind het zielig al die gedresseerde olifanten. Het is toch wat he dat ze de toeristen als zo,n geldobject zien. Maar ook wel weer begrijpelijk. We wensen jullie heel veel plezier bij de the bridge on the river kwai. Liefs van ons.
  2. Nicoline Kooij:
    22 oktober 2019
    Wat prachtige tempels. En als je stage gaat lopen om Thais te leren koken, kom ik graag een keer proeven. Veel plezier nog!!!!