even bijpraten

5 november 2019 - Chiang Mai, Thailand

Hallo!! Thom hier,

Ok, ff een update.. want het is een tijdje geleden dat we wat geschreven hebben. We zijn in de tussentijd van back-to-basic bij shanti farm naar redelijk luxe in het business district van Bangkok gegaan, en daarna met een nachtbus in plaats van een trein(wat we eigenlijk wilden) naar Chiang Mai gegaan. Inmiddels zijn we al 4 dagen in Chiang Mai. Dus, even bijpraten..
Shanti farm was heel relaxed, geen internet, heerlijk eten van Oh(dochter van Wanpen, de gastvrouw) en lekker in de natuur.
We zijn op onze laatste dag hier naar de erawan watervallen geweest, een watervallenpark opgezet als een soort pretpark. We gingen op een maandag, heel vroeg in de ochtend, om de drukte te vermijden (op advies van Oh). En daar waren we blij om, want toen we om 12u weer teruggingen begon het echt heeel druk te worden.
Het park had 7 niveau's om omhoog te lopen, soms waren er trappen en soms was het een beetje klimmen. Om naar niveau 6 en 7 te komen moet je echt wel wat klauteren en je houdt je schoenen niet droog in ieder geval. Wel leuk om te doen en best mooi ook.

Na shanti zijn we terug naar Bangkok gegaan, want in dit land leiden alle wegen naar Bangkok. En vanaf Bangkok kun je overal naartoe. En toen dachten we; als we toch naar Bangkok gaan, willen we eigenlijk ook een beetje luxe na dit back-to-basic-verhaal. Dus hebben we een hotel geboekt voor 2 dagen in het business district van Bangkok, niet megaluxe maar wel iets anders dan hostels en guesthouses. Was wel even lekker.. en ook tof om in dit deel van Bangkok te zijn met z'n wolkenkrabbers, dure merkkledingwinkels en ander hip gedoe, een hele andere ervaring dan onze eerste kennismaking met Bangkok.

We wilden eigenlijk met een nachttrein naar Chiang Mai, omdat dit ons was aangeraden vanuit meerdere kanten. Maar toen we op het station een kaartje wilden halen voor over twee dagen was de trein al volgeboekt, de trein is erg populair. We konden pas over 4 dagen een bovenste bedje krijgen(de rest was ook al vol). Dus toen hebben we besloten om een nachtbus te pakken, wat uiteindelijk ook helemaal prima was.
Hier in Chiang Mai hebben we vooral lekker rondgebanjerd, een museumpje meegepakt, heel lekker gegeten en gedronken en gechilled.

Morgen gaan we naar Pai, een bergdorpje van 2500 mensen en 100 hostels. We zullen zien hoe toeristisch het daar is. We hadden al gehoord dat de brug in het dorp is weggespoeld door een modderstroom van een paar maanden terug. Ik ben heel erg benieuwd naar deze ervaring.

Tot later!!

1. Annet en Piet:
    7 november 2019
    Als jullie doen waar je lol aan hebt, dan zie en beleef je de mooiste dingen. Dus veel pret en genieten. XxXx.
  2. Nicoline Kooij:
    7 november 2019
    Wat een mooie waterval. :)