lekker toeristje spelen

20 oktober 2019 - Bangkok, Thailand

Hallo, Thom hier.

Vandaag waren we laat wakker. Als in, 13u laat.. toch nog een beetje jet lagged denk ik..

Maar goed, we zijn maar gewoon op pad gegaan, met grab (de thaise uber). Dus geen zoeken naar een taxi en geen afdingen of de kans dat je teveel betaald, top! Rond 14u30 waren we onderweg.

Als echte toeristen zijn we naar Wat Pho geweest. Een tempelcomplex in het centrum van Bangkok, met als belangrijkste 'attractie' de reclining buddha. Een enorm gouden beeld van buddha in een soort relaxed liggende positie. Heel tof om te zien, maar ook heel druk. We zijn er dus even bij blijven staan om ernaar te kijken, maar zijn ook vrij snel weer de tempel uitgelopen. De rest van het tempelcomplex was trouwens ook mooi (en niet druk), zo was er een bodhi-boom en nog wat tempels met gouden beeltenissen van buddha. Ons eerste tempeltoerisme, dus nog niet saai en stom enzo ^^

Vlakbij het tempelcomplex is het grand palace, waar de koninklijke familie woonde en de regering tot 1925 zetelde. Het paleis gaat elke dag om 15u30 dicht voor bezoekers, hier waren we dus te laat voor en hebben we maar links laten liggen. Misschien een andere keer!

Hierna zijn we naar khao san road gegaan, een kleine 20min lopen. Dit is de uitgaansbuurt van Bangkok, men kent dit van de verkopers die een beetje opdringerig zijn, de eetbare insecten en de vele kraampjes en barretjes met overal harde muziek en voor thaise begrippen duur bier. We zijn de straat 1x heen en weer gelopen en een 0,62L pilsje verder zijn we naar een mcD gelopen voor wifi en hebben we een grab teruggenomen, liever geen khao san voor ons.

Terug in de wijk van ons hotel zijn we teruggegaan naar het restaurantje waar we gisteren ook hebben gegeten. De chef vroeg ons of we hetzelfde wilde eten of iets anders, lies koos hetzelfde  ik iets anders. En dit was zoooo lekker eten dat ik overweeg te vragen of ik bij haar stage mag lopen. (Tom yam soep met zeevruchten, gefrituurde kippenvleugels en witte rijst). Wellicht hebben/maken we tijd, zodat ik een dagje kan meelopen.

Nu is het tijd voor m'n tot nu toe dagelijkse bakje instant noodles en natuurlijk een thais pilsje

Tot later!!